Asahi Super Dry 0.0% – Go Beyond

Asahiの新ノンアルコール商品のローンチに向けて、ファウスト・ベカッティが監督を務めたCMのアート・スタイリングを担当しました。

「Asahi Super Dry 0.0%」プロジェクトは、外国市場に向けた販売戦略とストーリーを元に、日本とは一味違ったAsahiのポップでコンセプチュアルなビジョンを具体化することがポイントでした。

異なる国、文化、市場に向けて、ブランドの本質を保ちつつも共感を呼び起こすバランスを見つけることが肝要でした。海外が持つ日本のイメージ、日本人が持つ実際の日本のイメージ、Asahiブランドのイメージなど、様々な視点を考慮したうえでのアートディレクションが求められました。

CMは、ループ型に設計され、絶え間ない光のトンネルをを走り抜ける主人公たちのストーリーを描いています。各シーンの撮影においては、アートの配置や映り方が非常に重要でした。そこで、照明とカメラチームと緊密に連携し、カメラの動きや機材、使用される光の影響、アートの素材、サイズ、配置など、幅広い要素を理解しながらアートを手掛けました。

他のチームとの効果的なコミュニケーション、共感、深い理解の重要性を強調することが素晴らしいビジョンを現実に変える鍵であるということを再確認できたプロジェクトでした。

A captivating and enriching experience was brought to life through the realization of Fausto Becatti’s pop and conceptual vision.

Despite being designed for a foreign market, the Asahi project required a delicate balance to affirm its Japanese identity. The challenge laid in art directing it from a perspective that resonated with how foreigners perceive Japanese culture; achieving authenticity while remaining relatable to diverse markets.
The film unfolded as a mesmerizing loop, immersing viewers in an endless tunnel of light and experiences. Collaborating closely with the lighting and camera teams, we seamlessly integrated art into the scenes giving special attention to camera movement, equipment, and lighting choices that informed us about the appropiate material, sizing, and placement of the art.

This opportunity underscored the importance of effective communication, empathy, and a deep understanding of other teams. It reinforced our belief that fostering strong collaboration is the key to transforming a great vision into reality.

Credits

Director|Fausto Becatti

Production Company|Familia

Agency|Trouble Maker

EP|Toby Walsham

Producer|Noni Couell

Service Company|Mr Positive

EP|Peter Grasse

Producers|Steph Kha, Mayuko Kodama

1st AD|Nagisa Kodama

DP|Mikul Eriksson

Production Design|Akira Kamakura & Agnes Nata

Production Design Team|Julio Koshiishi

Stylist|Shino Itoi

HMU|Seiya Ota

Photographer|Allan Abani

Post Cape Town offline Editor|2+3 Post

VFX and Online|Blake Prinsloo

Clorist|Nic Apostoli

Music|Sonar

Music Agency|Trouble Maker

Account Manager|Sam Robertson

Agency Producer|Ben Spilling

 

Cast

Nina Gamell

Hara

Robinson

Jua

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