AMOSTYLE 2022 Campaign
Debunking the stereotype of cuteness
( Debunking the stereotype of cuteness )
AMO’S STYLE is a sister brand under Triumph, a well known lingerie brand in Asia from 1886. AMOSTYLE inspires a new generation of women to live more freely, daring to pursuit their own Kawaii*. Originating in Japan, AMO’S STYLE is made for living in the moment, offering freedom, style and remarkably fit lingerie for today’s younger generation.
Their slogan: 64 million women in Japan. 64 million Kawaii. Amostyle is made for them all.
For a very long time, “Kawaii” has been a stereotype for women of a certain age, profile and personality especially in Japan. This campaign has a strong message that Kawaii does not come from external opinion but whoever you are, whatever stage of life you are in and what you do can also be called kawaii.
Interplay work alongside creative agency AKQA and visionary director, YUANN to crush that stereotype and democratize this age-old term so every women can live out their own “Kawaii” by showing scenarios of 16 different women with different background and personality style.
Art direction led by Agnes Nata who is a woman herself, she makes sure each scenario is relatable and real. Her hope is to create a world where women are able to see that they are not judged at whatever stage they are in with life but instead creating a world to show that each story and stage in life can and are to be embraced.
We color coordinated scenes with products so as to not distract but edify and focus on the talent’s world. Subtlety and balance is always in Interplay’s mind when it comes to creating someone’s world.
Since there were 19 different women’s stories to be told, we made sure we emphasized through the right lens of both the market and also the director’s.
These powerful women included a skater, dancer, painter, mother, video gamer, Youtuber, DJ, foodie, surfer and so on. The shoot was done over 16 different locations over 4 days with locations in and outside of Tokyo.
We made sure through the whole shooting period, we reflected the energy of the film, fun and high energy from our Interplay team.
AMO’S STYLE 2022年キャンペーン:「カワイイを、攻めていく。」 - アートディレクションとプロップスタイリング
30年以上もの歴史を持つ「Triumph」のランジェリーブランド「AMO’S STYLE」は、新世代の女性をターゲットにした、より自由な生活を送るように、というコンセプトで、今の若い世代のための自由さ、スタイル、素晴らしいフィット感を提供しています。
長い間、「カワイイ」という言葉には、特定の年齢、プロフィール、そして特に日本の女性に対して沢山の固定観念が存在していました。今回のキャンペーンでは、どのような女性であろうと、人生のどの段階にいようと、何をしていようとも、人それぞれの「カワイイ」が共存しているという強いメッセージを伝えることを目指しました。
クリエイティブエージェンシーのAKQAとビジョナリーディレクターのYUANN氏の元、特別ムービーでは、スケーター、ダンサー、画家、母親、ビデオゲーマー、YouTuber、DJ、フーディー、サーファーなどのパワフルな16人の女性が、異なるバックグラウンドと個性的なスタイルを持つ女性のシナリオを通じて、「カワイイ」という言葉が持つ固定観念を打ち砕き、すべての女性が自分自身の「カワイイ」を実現できるというメッセージを伝えました。
アートディレクションはINTERPLAYチームのアグネス・ナタが担当し、女性の視点を落とし込み、ストーリーの共感性・現実性を第一に重要視し、セットデザインをしました。それぞれの物語とライフステージが感じられる世界を作り出すことが第一のミッションでした。
「AMO’S STYLE」の新商品とシーン、市場と監督の適切な視点のバランスを常に強調するようにしました。
撮影は東京内外の16箇所で行われ、4日間にわたって行われました。 撮影期間全体を通して、INTERPLAYチームからは映画のエネルギーや楽しさ、高いエネルギーが反映されるようにしました。
Credits
Creative Agency: AKQA
Production: On Pro Studio and SANA Inc
Executive Producer: Oscar Nielson
Directed and edited by: Gen Yoshida
DOP: Yuki Ono
Gaffer: Kazuhide Toya
Producer: Ryuta Nagano
Line Producer: Yusuke Naka
Production Manager: Tsubasa Hirobe
Casting Director: Taka Arakawa
Styling: Shino Itoi
Set Design: lead by Agnes Nata
Set Design Team: Akira Kamakura, Julio Koshiishi, Miyuki Murakami, Adi Yanto
Hair: Takeshi Katoh
Make Up: Makiko Endo
Online Editor: Yasuyuki Washiya
Editor: Issam Kechouri
Sound Design: Moritz Staub
Colorist: Emiliano Serantoni
VFX: Gaston Carballal
Cast:
Mao
Ichie
Hitomi Rose
Masumi
Ruko
Nodoka Tsutsui
Lucia
Bibi
Maki Sugita
Ikumi
Nanase
Miiya Kudo
Kien
Makino Natsuki
Yuki Beniya
Chikako Takemoto
Nanaka Matsukawa
Luna
Hibari
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