NEO Japan

概要・背景

NEO は、デジタル資産、デジタルアイデンティティ、スマートコントラクトを統合する中国発祥のブロックチェーンプラットフォームであり、「NEO」と「Gas」のデュアルトークンモデルを特徴としています。複数のプログラミング言語を使用して、分散型アプリケーション(dApps)を作成するためのツールなどを提供しています。

 

今回、NEO が日本市場に進出するにあたり、国内向けの公式ウェブサイトの制作が必要となりました。

日本では、海外市場と比較して、ブロックチェーンプラットフォームの特徴や導入価値に対する認知度と理解度がまだ低いため、単なる国際サイトのコピーではなく、日本の市場に特化した戦略的なウェブサイト設計が求められました。情報を慎重に調査し、分類・再編成して、日本のユーザーにとってアクセスしやすく魅力的な内容にアダプトすることが最も重要でした。

 

結果として、ダイナミックで分かりやすいビジュアルを活用したウェブサイトが完成し、現在も販売活動に活用され、更新と改良を重ねながら、日本の新しい潜在顧客の教育と関与を進めています。

Neo is a blockchain platform that integrates digital assets, digital identities, and smart contracts, featuring a dual-token model with NEO and GAS tokens. It offers tools for developers to create decentralized applications (dApps) using multiple programming languages.

As part of Neo’s expansion into Japan, a comprehensive market study and strategic planning were required to effectively present its services. Our goal was to develop the official website for Neo Japan, starting from scratch rather than replicating the international site. We meticulously studied, categorized, and reorganized information to make it accessible and appealing to Japanese clients, prioritizing visual communication over extensive text.

The result is a visually dynamic website that remains in active use for sales, continuously updated and refined to educate and engage new potential clients in Japan.

 

WEBデザイン

取り組み内容

・マーケティング分析

・ウェブサイト制作


PROJECT TEAM

Project Direction:鎌倉彬 

Design: 渡邊進太郎

鎌倉 彬

ディレクター

 

渡邊 進太郎

デザイン

OTHER PROJECTS

Tags: